سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی به یک سند تحول قوی نیاز دارد گفت: رشد عقلانیت بر اساس مبانی دین و دانش از اهداف مهم برای سند تحول کتابداری و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) هم رسول کتاب و هم مرجع کتاب بوده‌اند و از این نظر کتابداری فعالیتی نبوی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی به یک سند تحول قوی نیاز دارد اضافه کرد: رشد عقلانیت بر اساس مبانی دین و دانش از اهداف مهم برای سند تحول کتابداری و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مدیریت کتابداری باید دو طرفه باشد، بیان کرد: از ظرفیت شبکه‌های کودک و نوجوان صدا و سیما برای کتابخوانی و ارائه خلاصه کتاب و حمایت از کودکان و نوجوانان نویسنده استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در کشور در زمینه بیرون آوردن کتاب از فضای کتابخانه ضعیف عمل شده است خاطرنشان کرد: دیجیتالی شدن کتاب و کتابخانه‌های سیار فرصتی در این زمینه است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مسئولیت بزرگ نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: این نهاد باید دارای استاندارد تمدنی شود تا بتوانیم به درصد بالایی از رشد فکری در عرصه‌های عام و تخصصی دست یابیم.

وی با تاکید بر گسترش فعالیت بخش عمرانی و فضاهای کتابخانه‌های عمومی و غنی‌سازی آنها در استان افزود: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر زمین مورد نیاز کتابخانه مرکزی این استان را تصویب و باید با استفاده از بودجه‌های ملی و استانی نسبت به تأسیس آن اقدام شود.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: لازم است زیرساخت‌های کتابخانه‌های استان بوشهر تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علمای استان بوشهر تاکنون بیش از هزار کتاب تألیف کرده‌اند، اظهار کرد: مردم این استان از دیرباز کتاب‌خوان بوده‌اند و همه مدارس، بیشتر مساجد و بسیاری از مراکز عمومی این استان دارای کتابخانه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: هر جامعه‌ای که در آن کتاب دارای احترام است، قطاری بر ریل توسعه است که به ایستگاه تمدن می‌رسد و در غیر این صورت دچار چالش جدی فرهنگی، علمی می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه به منظومه کتاب شامل صنعت نشر، نویسنده، دانش، نگهداشت و توزیع، کتابداری و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، بنیادین و راهبردی است و جامعه‌ای که به این مهم توجه داشته باشد، به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

دیدار مجمع قرآنیان استان با امام جمعه بوشهر

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری عصر امروز در نشست مجمع قرآنیان استان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم مجمع، رصد نحوه‌ی اجرای سند توسعه قرآنی استان است که مشخص شود کجا این سند مطلوب و با سرعت مناسب اجرا می‌شود و در کجا با مشکلاتی رو به رو است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور در سال گذشته، اضافه کرد: این اتفاق فرصت بی‌بدیلی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بود و اگر شرایط کرونایی وجود نداشت، جهش بیشتری در امر ترویج قرآن به وقوع می‌پیوست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تدبیر مجمع در زمینه برگزاری جلسات منظم کلاس‌های آموزش ابتدایی قرآن کریم با قرائت جوانان و نوجوانان و با حضور، قرائت و آموزش قاریان و اساتید بین‌المللی شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار شکل‌گیری نهضت اعتلای قرآن کریم در سطح استان بر حسب چشم انداز قرآنی استان شد.

رضا نجفی، رئیس مجمع قرآنیان استان بوشهر هم در سخنانی خواستار اتصال بیشتر فعالان قرآنی با بدنه مدیریتی، و عضویت اساتید و فعالان قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان شد.

نشست مجمع قرآنیان استان با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به منظور بررسی مسائل قرآنی، در مجتمع آدینه برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha